Keskiviikkona me mentiin äipän työkaverille kylään. Siellä tutkin heti koko talon ja menin kaikkialle minne pääsin. Myöhemmin illalla myös menin ulos avonaisesta ovesta myyriä etsimään ja saunoin ylälauteella. Kauaa en saunonut, kun minun piti mennä tarkkaan katsomaan, kun miesväki pelasi jotain peliä, missä palloja lyötiin kepillä. Kepukat ja pallot on kivoja! Sitten halusin maistaa väkisin Jaana-tätin lasista jotain juomaa, mutta yök se oli hirmu pahaa. Kävin myös kellarissa ja menin vintille. Vintiltä en uskaltanut itse tulla pois, vaan jäin sinne haukkumaan ja äipän piti kantaa minut alas. Seuraavana päivänä olin kovin väsynyt sillä ne mölyävät ihmiset eivät antaneet minun nukkua lainkaan. Kolmelta olimme vasta kotona ja sitten menin äipän viereen ja nukuin sikeästi. Mutta oli siellä kivaa, kun oli hirveän iso talo ja minä sain nammi nammi leikkeleitä. Sen talon täti sanoi, että minä voin tulla joskus hoitoon, kun olen niin kiva haukku! Ja rohkeaksikin kehuivat, kun menin kaikkialle.