Äippä ja Mikko ovat olleet lomalla. Aluksi ne lähtivät jonnekin matkalle eivätkä ottaneet minua mukaan. Olin hoidossa Kitta-äidin ja Lenin luona ja siellä vasta olikin kivaa! Äippä sai kuitenkin tuntea nahoissaan sen, ettei ottanut minua mukaan. Se nimittäin aina sairastuu, kun on erossa minusta. Nyt se oli saanut jonkun auringonpistoksen siellä matkalla.

Seuraavalle reissulle pääsin minäkin mukaan! Mentiin nimittäin Ouluun ja sieltä mökille Paltamoon. Oulussa kävimme koirapuistossa, jossa sain uusia kavereita: Luigin ja Koiran.

1753053.jpg

Koira, Luigi ja minä Oulussa.

Mökillä vasta olikin kivaa. Paitsi kun äippä tipautti minut veneestä muka testatakseen toimivatko pelastusliivini. Minä poika uin veneen ympäri ja nousin itse takaisin veneeseen! Sitten minut pudotettiin uudelleen ja uin rantaan. Äippä myös pesi minua järvessä ja yritti uittaa. Mutta minäpä potkaisin äipän vaatteet päällä järveen ja juoksin itse rantaan.

Mökillä tein pitkiä juoksulenkkejä ukin kanssa ja tutustuin myös naapureihin. Kävin myös kalassa ja vedin juoksunaruni kerta toisensa jälkeen poikki. Tein myös puutöitä ja erilaisia pilkkomistöitä.

   1753074.jpg

Mökin pihassa kastelen perunamaata, kun ei ole vettä satanut tarpeeksi ;)

Automatka Oulusta oli kyllä kamalan pitkä. Onneksi keksin ottaa välillä mukavamman asennon ja nostin pääni äipän polvien väliin.

1753095.jpg

Kas näin!

Nyt äippä joutui jo takaisin töihin, mutta Mikko on vielä minun kanssa kotona. Tänään käytiin äipän töiden jälkeen koirapuistossa, jossa tapasin kaverini Mini-dreeverin. Sitten menimme Jumboon ja sain tulla itse sovittamaan uutta kaulapantaa eläinkauppaan. Palkkioksi siitä äippä osti minulle namminammiluun. Tänään sain myös vihdoin uuden sängyn! Katsotaan nukunko siinä vai purenko sen kappaleiksi!