Tänä aamuna suunnattiin äipän kanssa auton nokka kohti hyvinkäätä ja koiranäyttelyyn. Siellä sain tutustua moniin beagleihin ja muihinkin koiriin, kun odottelimme minun vuoroa. Äippä minua esitti ja oli kovin tyytyväinen meidän suoritukseen. Näytin sille tuomarisedälle kiltisti hampaat ja annoin mitata. Vähän hyppelin välillä, kun kiersimme kehää, mutta niinhän pienten pentujen kuuluukin, ainakin minun mielestä. Kokonaisarvosanaksi sain hyvä. Näin minusta lausuttiin:

"Kookas aivan ylärajalla oleva uros, jolla oikealinjainen pää. Selkä lanneosaltaan köyry, lyhyt lantio. Vatsaviiva nousee voimakkaasti. Hyvät käpälät. Liikkuu takaa lyhyellä askeleella. Luonne pentumainen."

Että en ole siis mikään "isopää". Olen itsekin samaa mieltä noista hyvistä käpälistä nimittäin tällä viikolla olen askarrellut mm. olohuoneen verhot alas, äipän kännykän laturin, vähän dvd-elokuvia, oman sänkyni ja äipän kynsiviilan.

askarteluterveisin, Nooa