Minun nenä on ollut tukossa jo hyvän aikaa. Olen yrittänyt röhkiä ja niistellä sitä itse erityisesti sisällä. Äippä on ajatellut, että flunssa minulla on. Tänään se kuitenkin oli älynnyt soittaa eläinlääkärille ja minulla onkin ilmeisesti nenäpunkkeja eli pieniä hämähäkkieläimiä nenässä. Sitä ei oikein voi diagnosoida, mutta oireiden perusteella äippä oli saanut mukaan pikku tuubin Stronghold nimistä lääkettä. Minulla on siis ollut kohtauksittaista nenäntukkoisuutta ja pientä kirkasta vuotoa nenästä. Äippä sitten laittoi sen putkilon sisällön minun niskaan iholle ja pyykkää nyt vielä vähän ja sitten nenäpunkkien pitäisi olla poissa. Saapas nähdä lähevätkö... Minun nenän ulkopuolella niiden ei kyllä pitäisi viihtyä yhtään, oli lääkäri sanonut.

Samalla reissulla myös Tanja-tätin Inka-kissa kävi "terveystarkastuksessa" ja todettiin terveeksi. Mitä nyt vähän likaa korvissa. Inka sai samanlaisen lääketuubin kuin minä. Näin Inkastakin varmasti lähtevät kaikki loiseläimet, jos niitä on. Kuulin Inka, että olit aika reipas siellä lääkärissä. Niin minäkin aina.