Pääsiäistä vietin äipän ja Mikon kanssa mökillä. Mentiin ensin äipän kanssa junalla Jyväskylään, josta Mikko otti meidät kyytiin. Junassa oli vanha kultainen noutaja herra, joka oli minun mielestä tosi pehmoinen ja kiva. Aluksi se murisi minulle, mutta alkoi sitten kiinnostumaan myös minusta.

1408670.jpg

Myös maisemat kiinnostivat minua.

Mökillä sain juosta vapaana ja seurasin moottorikelkkaa kovasti. Olin myös moottorikelkan kyydissä, mutta mieluummin juoksin sen perässä tai vieressä. Luonnosta löysin kaikenlaista evästä ja söin löytämäni kalannahan ja hiiren karvoineen. Myös pilkkimiseen osallistuin kovasti. Sen lisäksi, että tapoin kaikki kalat varastin myös kärpäsentoukkapurkin ja levittelin ne ympäriinsä. Sen jälkeen ei sitten enää pilkittykään. Kävin sitten avantouinnillakin nimittäin yritin ottaa avannosta katiskanmerkkiä ja pulahdin sitten sinne vähän uimaan. Sen jälkeen en enää mennyt sitä avantoa lähellekään, oli sen verran kylmää se vesi. Kivaa oli silti juoksennella ja haistella eri eläinten jälkiä. Äipällä ei vaan ikinä ollut siellä ulkona sitä kameraa niin kuvat on tällaisia sisäkuvia kaikki, missä makoilen jo väsyneenä.

1408693.jpg

Uni maittoi illalla.

Nyt olenkin sitten Oulussa, koska minä ja äippä muutamme Helsinkiin. Äippä menee sinne edeltä etsimään meille kotia ja minä odotan mummolassa pääsyä uuteen kotiin. Heti ensimmäisen päivän aikana löysin itselleni yksin ollessani oman juomalähteen nimittäin kodinhoitohuoneen lattiakaivon, jonka kannen avasin. Pureskelin myös petini ja yhden ovenkahvan lämpimikseni. Näin söpönä jäin odottamaan äippää Ouluun.

1408708.jpg

Etsi meille hyvä koti äippä!