Juhannuksena, mikä lie onkin, me mentiin äipän ja Mikon kanssa mökille Puulajärven rannalle. Siellä äippä yritti ensin pitää minua vain sisällä, etten saisi muka juosta vapaana ja pupuja haistella, mutta huomasi ennen pitkää, ettei minua tuolla tavalla vangita. 

1668181.jpg

Tein koko juhannuksen omia tutkimusmatkoja ympäristöön. Pupuja en vain nähnyt.

1668183.jpg

Olin veneessä. Ja oli muuten paljon mukavampaa järvellä kuin aiemmin merellä, jolloin aallot räiskivät vettä minun päälle ja olin visusti äipän sylissä.

Kävin myös uimassa tai siis tipuin laiturilta monta kertaa, mutta sitä äippä ei kerennyt kuvaamaan. Kävimme myös veneellä toisella mökillä ja siellä oli kolme kissaa. Yksi niistä alkoi seurata minua ja pelkäsin sitä sitten kovasti. Mökille sain viimeisenä iltana vielä uuden kaverin, Niksu-kääpiöpinserin. Niksu tosin taisi pelätä minua niinkuin minä niitä kissoja.

1668196.jpg

 Niksu näyttin minulle valkoisia hampaitaan ja minä haukuin sille.

1668202.jpg

Välillä se uskalsi jopa makoilla, kun sen oma äiti oli siinä vieressä.

1668212.jpg

Siellä mökillä oli niin meteliä, että piti peiton alla nukkua.

Oli kyllä toimintaa kerrakseen kepeillä leikkiä ja grilliä vahtia. Yhden yön nukuin parvellakin. Äippä minut sinne kantoi ja pois toi, mutta päätin yrittää kerran itsekin sinne mennä. Pääsin puoleen väliin ja sitten tipahdin, auts. Sitten pissasin äipän sänkyyn! Nyt kun tulimme kotiin niin minua vaan väsyttää ja koko ajan nukun. Iltapissalla löysin kyllä pupun ja sille kovasti huusin! Oli kyllä jännä reissu.